Pigiausi skrydžiai ir viešbučiai, auto nuoma Savarankiškų kelionių idėjos Naudingi patarimai keliautojams Čia - NE kelionių agentūra !!

Ypatingos situacijos ir Jūsų teisės

Oro keleivių teisės – žinok jas ir laimėk! Ką daryti, jei…

Skrydis atidedamas:

– Jei skrydis atidedamas dviem ar daugiau valandų, oro linijos turi Jums pasiūlyti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, du nemokamus telefono skambučius, galimybę išsiųsti faksą ar e. pašto žinutę.
– Jei skrydis atidedamas penkioms ar daugiau valandų, galite atsisakyti keliauti ir reikalauti grąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą.

Skrydis atšaukiamas:

– Rinktis alternatyvų skrydį į Jūsų vykimo galutinę vietą;
– Gauti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, du nemokamus telefono skambučius, galimybę išsiųsti faksą ar el. pašto žinutę;
– Jei skrydis ar grįžimas galimas tik kitą dieną,  oro linijos privalo pasiūlyti nemokamą apgyvendinimą viešbutyje ir apmokėti transporto išlaidas iki jo ir atgal.

Ar Jūs galite reikalauti kompensacijos, jei skrydis atšaukiamas:

Jei skrydis atšaukiamas, galite reikalauti 250-600 eurų dydžio kompensacijos (priklausomai nuo skrydžio atstumo).
Tačiau kompensacija Jums nepriklauso, jei:
– skrydis atšaukiamas dėl išorinių, nuo oro linijų nepriklausančių, priežasčių, pvz., netinkamo skrydžiams oro;
– Jūs buvote informuotas apie skrydžio atšaukimą ne vėliau kaip prieš 14 dienų;
– pasiūlomas Jums tinkantis alternatyvus skrydis panašiu laiku.

Lėktuvas perpildytas ir Jus atsisako vežti:

– Jei lėktuvas perpildytas, oro linijos privalo ieškoti keleivių, kurie už tam tikrą kompensaciją atsisakytų vykti. Jei Jūs esate tarp tų, kuriuos atsakoma vežti, turite tokias pačias teises kaip ir atšaukus skrydį (žiūrėkite aukščiau) ir turite gauti 250-600 eurų dydžio kompensaciją (priklausomai nuo skrydžio atstumo).

Skrendate už Europos Sąjungos ribų:

– Jūs turite tokias pačias teises išvykdami iš Europos Sąjungoje esančio oro uosto, taip pat vykdami Europos Sąjungos oro linijomis, iš bet kokios pasaulio šalies į Europos Sąjungos valstybę.

Vykstate pigių skrydžių oro linijomis arba įsigijote organizuotą turistinę kelionę:

– Jūsų teisės galioja visiems skrydžiams, taip pat ir vykstant pigių skrydžių oro linijomis arba įsigijus organizuotą turistinę kelionę užsakomaisiais reisais.

Pakeičiama skrydžio klasė:

– Jeigu keleivis skraidinamas žemesne klase negu ta, už kurią buvo sumokėta, jam per 7 dienas turi būti sugrąžinta 30, 50 ar 75 proc. bilieto kainos (priklauso nuo nukeliauto atstumo).

Lėktuvas vėluoja:

– Jei lėktuvas laiku neatskrenda į galutinę atvykimo vietą, ir keleiviai dėl to patiria papildomų išlaidų ar nuostolių (pavyzdžiui, neplanuota nakvynė viešbutyje, maitinimo išlaidos, negautos pajamos dėl pavėlavimo į dalykinį susitikimą), aviakompanija turi šią žalą atlyginti. Jos atsakomybė kiekvienam keleiviui siekia iki 5000 eurų. Tačiau, susiklosčius ypatingoms aplinkybėms (force majore), pavyzdžiui, keliose šalyse tvyrant tirštam rūkui, oro transporto kompanijos negali būti atsakingos dėl lėktuvų vėlavimo.

Prarastas ar sugadintas bagažas:

– Jei dėl oro vežėjo kaltės sunaikintas, prarastas ar sugadintas keleivio apdraustas bagažas, šis gali reikalauti iki 1 000 eurų kompensacijos. Todėl patartina bagažą apdrausti papildomu draudimu, ypač jei gabenami dužūs ar ypač vertingi daiktai.Bagažas. Jei dėl oro vežėjo kaltės sunaikintas, prarastas ar sugadintas keleivio apdraustas bagažas, šis gali reikalauti iki 1 000 eurų kompensacijos. Todėl patartina bagažą apdrausti papildomu draudimu, ypač jei gabenami dužūs ar ypač vertingi daiktai.

Traumos ir mirtys avarijų atveju:

– Avia kompanija atsako už tokią žalą, o kompensacija kiekvienam keleiviui gali siekti 500 000 eurų.

Svarbu žinoti:

– Oro keleivių teisėmis galite pasinaudoti tik tada, jei turite rezervacijos patvirtinimą ir laiku užsiregistruojate skrydžiui (kaip reikalaujama arba, jei laikas nenurodytas, ne vėliau kaip 45 minutes iki išvykimo).
– Jei skrydis atidedamas daugiau nei 2 valandoms arba atšaukiamas, oro linijos turi Jums pasiūlyti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, ryšio paslaugas, apgyvendinimą bei nuvykimą iki jo ir atgal (priklausomai nuo situacijos).
– Oro linijos privalo Jus raštu informuoti apie Jūsų teises, jei skrydis atšaukiamas, atidedamas daugiau nei 2 valandoms, arba atsisakoma Jus vežti. Šioje informacijoje turi būti nurodyta visa Jums priklausanti pagalba, kompensacijos ir kontaktai, kur kreiptis, jei teisės buvo pažeistos.

Kur kreiptis, jei Jūsų teisės buvo pažeistos:

– Jei manote, kad Jūsų teisės buvo pažeistos, kreipkitės Lietuvoje į Civilinės aviacijos administraciją, tel. (8~5) 273 9038, internete: CAA.lt
– Jei iškilo problemų dėl oro linijų kitoje Europos Sąjungos šalyje, galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Vilniuje, tel. (8~5) 265 03 68, internete: ECC.lt.
– Jei buvo pažeistos Jūsų, kaip vartotojo teisės, visada galite kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą nemokamu telefonu 8 800 00008, internete: VartotojoTeises.lt

Komentuoti

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Kelionių žemėlapis

Travel map

My Flightdiary.net profile

Naujausi komentarai